خدمات فرزان: موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان پیشرو در زمینه آموزشهای الکترونیک

نوشته شده توسط 6bLoq489wVcy62 در ۱:۰۸ ق.ظ – 1:08 ق.ظ -

موسسه فرزان به عنوان کارآفرین برتر ملی و شرکت برتر کارآفرین در فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه آموزش و سنجش الکترونیک فراسا را طراحی و توسعه داده است و هم اکنون با ۱۸۰۰۰ کاربر از بیش از ۶۰۰ مرکز، از موسسات پیشرو در زمینه آموزش الکترونیک می باشد.
در حال حاضر سامانه آموزش و سنجش الکترونیک فراسا دربرگیرنده بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی آنلاین در زمینه های مختلف همچون مهارتهای فردی و ذهن، مهارتهای پژوهشی، ICDL بصورت تعاملی، آموزشهای ضمن خدمت کارکنان، کارآفرینی و … در سامانه وجود دارد.

این سامانه به لحاظ فنی مورد تایید شورای عالی انغورماتیک، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.  فراسا ظرف سالهای اخیر مورد تایید و استفاده دهها سازمان، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور قرار گرفته است.
کسب page rank 5 از موتور جستجوی گوگل نشانگر گستردگی کاربرد و توجه به این سامانه ارزشمند آموزشی می باشد. هم اکنون بیش از ۱۸۰۰۰ کاربر عضو این سامانه می باشند و این تعداد بصورت مستمر در حال افزایش است.
فراسا بویژه در جامعه دانشگاهی کشور حضور چشمگیری داشته است و با عرضه دوره های تربیت پژوهشگر توانسته نقشی هرچند کوچک در زمینه ارتقای مهارتهای پژوهشی و بهبود کمی و کیفی طرحها و مقالات پژوهشی کشور ایفا نماید.
از آنجا که موسسه فرزان به عنوان یکی از مراکز واجد صلاحیت آموزش کارکنان شناخته شده است و مورد تایید مرکز آموزش مدیریت دولتی قرار گرفته است، دوره های آموزشی آنلاین آن می تواند برای کارمندان دولت دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت باشد.
سادگی استفاده و صرفه جویی چشمگیر در وقت و عدم نیاز به رفت و آمد، استفاده در زمان و مکان دلخواه، امکانات چندرسانه ای متنوع، فرایندهای گروهی و کارگاهی و تعاملی، طراحی آموزشی مدرن و فضای آموزشی شخصی برای هر یک از شرکت کنندگان، از ویژگیهای این سامانه می باشد.
امکانات چندرسانه ای متنوع از ویژگیهای این سامانه است. به عنوان مثال در دوره های ICDL فراسا، کاربر مرحله به مرحله و بصورت تعاملی و با متد Learning by Doing آموزشهای لازم را دریافت می نماید. تمامی دوره های دارای فلش های تعاملی و بسیاری از آنها دارای متن ناطق است.

تیم طراح آموزشی موسسه فرزان دارای تجربیات ارزشمندی در زمینه طراحی آموزشی و انتشار کتابهای آموزشی است و سابقه کسب جوایزی همچون کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال دانشگاهی، کتاب سال دانشجویی، کتاب برگزیده جشنواره ابن سینا و جشنواره شهید هدایت را داراست. این تیم، تجربیات خود را برای طراحی دوره های فراسا تقدیم کاربران داشته است بنحویکه تمامی دوره های دارای اهداف آموزشی، واژگان کلیدی، تکالیف آموزشی، انجمن، برنامه ریزی زمانی و تصاویر شماتیک و آموزشی و لینکهای و منابع مفید برای مطالعه بیشتر و آزمون می باشد.
بارگزار محتوای فراسا کلیه محتوای آموزشی و اجزای فوق الذکر را در فرصت کوتاهی بارگزاری می نماید. لذا باعٍ افزایش سرعت و دقت در برگزاری دوره های آموزشی می شود.

فراسا دارای محیط مناسب برای کاربر و  منطبق بر استانداردهای بین المللی آموزش الکترونیک بویژه SCORM می باشد. این سامانه برای موضوعات و علوم مختلف طراحی شده که شامل بسته های ذیل می باشد:

دوره های آموزش کارکنان دولت
دوره های مهارتهای فردی همچون مدیریت زمان، مدیریت استرس، خلاقیت و …
دوره های مهارتهای پژوهشی ویژه گروه پزشکی
دوره های مهارتهای پژوهشی ویژه گروه مهندسی و علوم پایه
دوره مهارتهای کارآفرینی دانش بنیان
دوره مهارتهای سردبیری مجلات پژوهشی

تا کنون عمدتا اعضای مراکز و سازمانها قادر به استفاده از سامانه بوده اند اما بزودی امکان ثبت نام فردی نیز برای علاقمندان مهیا خواهد بود. برای بازدید و آشنایی بیشتر با سامانه فراسا می توانید به آدرس ذیل مراجعه فرمایید:

http://farasa.net


فرستاده شده در دسته‌بندی نشده | بدون نظر

ارسال نظر


كليه حقوق مادي و معنوي اين اثر متعلق به موسسه فرزان مي باشد و هر گونه استفاده اي فقط با تاييد كتبي مجاز مي باشد